DE BUSSEN STAAN IN LAGE ZWALUWE, DE REIZIGERS IN DORDRECHT

Met de trein reizen is voor mij normaal. Het rijbewijs haalde ik pas in 2006, na de definitieve verhuizing naar Zeeland. In Rotterdam had ik het niet nodig. Met het treinreizen ontstaat een vanzelfsprekende berusting als er een trein uitvalt, kan gebeuren. Zoals je als automobilist went aan files.

Vandaag gebeurde het weer. Moest om 20:00 in Goes zijn, vertrok om 17:54 van Rotterdam Blaak. Verwachte aankomsttijd 19:01. Het liep iets anders.

Vlak voor Dordrecht wordt omgeroepen dat de trein daar stopt. Er is een bovenleiding kapot tussen Dordrecht en Roosendaal. Iedereen moet er in Dordrecht uit. Daar staat vervangend busvervoer klaar naar Roosendaal, aldus de dienstmededeling van de conducteur. Na anderhalf uur was er nog geen bus. Wel een nieuwe calamiteit: een aanrijding tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Ter plekke gaf de NS geen enkele informatie, sterker er was niemand van de NS. NS-online wist het op Twitter ook niet.

Rondom beginnen reizigers geïrriteerd taxi’s te bellen om toch maar verder te kunnen. Ik besluit terug te gaan naar Rotterdam. Er was geen enkele informatie over het vervangend busvervoer, omrijden via Breda bood weinig soelaas want eenmaal in Roosendaal wachtte de aanrijding richting Bergen op Zoom. In de trein terug naar Rotterdam lees ik de reactie van Liselotte op mijn tweet met een vraag aan NS-online: “Het probleem met de bussen is dat de vervangende bussen rijden vanaf Lage Zwaluwe en de intercity richting Goes (Vlissingen) eindigt op Dordrecht. Wie dat verzonnen heeft?”.

Blij dat ik terug gegaan ben. De passagiers staan in Dordrecht, de bussen 22 kilometer verderop.

Dit bericht is geplaatst in Rotterdam, Zeeland met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie